Nu finns en uppdaterad version av vår kvalitetssäkringstjänst. Det betyder att du enklare och snabbare kan lyckas med att nå högre kvalitet på din produktdata och streckkoder.

Den uppdaterade tjänsten gör det lättare för dig att få godkänd status och rätt kvalitet på din produktinformation. Du kommer lära känna ett nytt, modernt och användarvänligt gränssnitt med funktioner designade för;

  • enklare användning
  • högre datakvalitet
  • tidsbesparing

… och minskad administration vid produktlanseringar.

Värdet av kvalitetssäkring

Guide: Så fungerar det nya gränssnittet 

För att du snabbt och enkelt ska komma igång, har GS1 Sweden tagit fram en serie demovideos som guidar dig igenom nyheterna i vår uppdaterade tjänst för kvalitetssäkring i Validoo.

arrow_forwardTill guiden

Branschens behov

Produktlanseringar sker ofta under tidspress och den uppdaterade tjänsten har tagits fram för att effektivisera lanseringen. Det behöver vara enkelt och tidseffektivt att kvalitetssäkra sin produkt inför säljstart och ECR-deadlines.

Flera branscher har dessutom växande behov av hög datakvalitet för att möta krav från myndigheter, konsumenter och omvärld.

Henrik Lundin
Tobias Granqvist

Det finns ett starkt behov i branschen att förenkla och snabba på processen vid kvalitetssäkringar. Med den nya tjänsten tar vi kvalitetssäkringen till 20-talet, det ska vara enkelt att förbereda sin produkt för säljstart.

– Tobias Granqvist, Produktchef GS1 Sweden

Flera förbättringar i den uppdaterade tjänsten

Du som kvalitetssäkrar i Validoo kommer att märka en rad förbättringar med den uppdaterade tjänsten.

Flera funktioner är automatiserade vilket minskar antalet manuella misstag och höjer datakvaliteten. Du möts av ett gränssnitt med en tydligare design och med smarta funktioner som guidar dig genom processen.

Det är helt enkelt lättare att göra rätt och att få en godkänd status vilket innebär att du kan lägga mer tid på din affär och mindre tid på administration.

Nyheter i kvalitetssäkringstjänsten:

  • Enklare bokning genom en bättre överblick av dina produkters status och färdiga åtgärdsförslag. Har du till exempel redan godkända mått på en produkt behöver du inte skicka in en likadan förpackning för mätning om du ska lansera en ny variant.
  • Automatiserad funktion för enkla rättningar gör att du snabbare får godkänt utan tidskrävande administration av om-order.
  • Digitala varuprov används i högre utsträckning vilket ger säker avläsning och minskar behovet av att skicka in fysiska varuprover.
  • Tydligare resultat av kvalitetssäkringen med förslag på åtgärder
  • Tidig mottagningskontroll av varuprov gör att du snabbt får återkoppling om något är fel med ett varuprov.
  • Nya och mer användbara rapporter ger dig värdefulla insikter om hur data- och streckkodskvalitet kan förbättras på sikt.

Driftstatus

driftinformationssidan uppdaterar vi dig om alla system- och driftrelaterade detaljer inför övergången till ny tjänst.

Sorterad under: Nyheter