Produktbilder anpassade för mobilen
Mobilanpassade hero-bilder innehåller designelement som tydliggör viktig information om din produkt vid online-köp. Mobilen har blivit förstahandsvalet av enhet för online-konsumenten som snabbt vill klicka hem sina favoritprodukter från din digitala hylla utan att behöva zooma text och bild.
Produktbilder anpassade för små skärmar kan hjälpa konsumenten att snabbt identifiera viktig information som; variant, storlek, varumärke och produkttyp. Den här typen av bilder kan ge signifikanta säljökningar jämfört med traditionella onlinebilder.


Mobile Ready Hero Images (MRHI) har testats live mot konventionella onlinebilder i ett A/B split test hos fyra återförsäljare i UK och gav säljökningar för samtliga kategorier.
Riktlinjer för mobilanpassade hero-bilder (MRHI)
Riktlinjerna för Mobile Ready Hero Images (MRHI) som gäller för svensk dagligvarumarknad, har tagits fram av Referensgrupp Media baserat på GS1:s pågående arbete i den internationella arbetsgrupp som tar fram globala guidelines för MRHI. I arbetsgruppen ingår bland annat University of Cambridge och Unilever UK som utfört studier, eyetrackning och A/B-tester där mobilanpassade hero-bilder testats mot konventionella produktbilder för online.
question_answerRiktlinjer Mobile Ready Hero Images
Fyra attribut för identifiering
- Varumärke
- Produkttyp (Artikelbenämning t.ex. Schampo eller Juice)
- Variant (t.ex. ”torrt hår” eller ”apelsin”)
- Förpackningsstorlek/innehåll (t.ex. 500 gr eller 20 stycken)
Vid behov kan ytterligare ett attribut användas för att förtydliga identifieringen av variant eller storlek (se exempel nedan).
Exempel på utförande






Pris
Produktionstid och pris beror på typ av förpackning och dekor. Kontakta fotostudion så får du prisförslag.
Utförande | Avgift | Enhet |
1 produktbild för mobilen | offert | bild | Redigering | ingår |
Kvalitetssäkring bild | ingår | |
Uppladdning i Validoo | ingår |