Mobilanpassade hero-bilder

Förenkla konsumentens köpresa online

Mejla din förfrågan
Validoo mobile ready hero images ecommerce
Produktbilder för ecommerce i mobilen
Validoo mobile ready hero images visuella designelement
Stödelement som synliggör information
Design enligt globala riktlinjer

Produktbilder anpassade för mobilen

Mobilanpassade hero-bilder innehåller designelement som tydliggör viktig information om din produkt vid online-köp. Mobilen har blivit förstahandsvalet av enhet för online-konsumenten och här sker ofta mötet med din produkt. Konsumenter i mobilen vill snabbt klicka hem sina favoritprodukter från din digitala hylla utan att behöva zooma text och bild.

Produktbilder som är anpassade för små skärmar kan hjälpa konsumenten att snabbt identifiera viktig information som; produkttyp, storlek, smak och antal i förpackningen. Den här typen av bilder kan ge signifikanta säljökningar  jämfört med traditionella produktbilder för online (SKIM research, Dec 2014, konsumentstudie med 3000 deltagare).

Mobilanpassade hero-bilder studie
Mobile Ready Hero Images (MRHI) testades live mot konventionella produktbilder i ett A/B split test hos fyra återförsäljare i UK. MRHI gav positiva försäljningsökningar för samtliga kategorier. (Bild lånad av Unilever och University of Cambridge)

Riktlinjer för mobilanpassade hero-bilder (MRHI)

Riktlinjerna för Mobile Ready Hero Images (MRHI) som gäller för svensk dagligvarumarknad, har tagits fram av Validoo MediaStores referensgrupp baserat på GS1:s pågående arbete i den internationella  arbetsgrupp som tar fram globala guidelines för MRHI. I arbetsgruppen ingår bland annat University of Cambridge och Unilever UK som utfört studier, eyetrackning och A/B-tester där mobilanpassade hero-bilder testats mot konventionella produktbilder för online.

question_answerRiktlinjer Mobile Ready Hero Images

Fyra attribut för identifiering

  1. Varumärke
  2. Produkttyp (Artikelbenämning t.ex. Schampo eller Juice)
  3. Variant (t.ex. ”torrt hår” eller ”apelsin”)
  4. Förpackningsstorlek/innehåll (t.ex. 500 gr eller 20 stycken)

Vid behov kan ytterligare ett attribut användas för att förtydliga identifieringen av variant eller storlek (se exempel nedan).

Exempel på utförande

Mobilanpassade hero-bilder fyra attribut
Fyra attribut on-pack och ett extra för att förstärka storlek
Mobilanpassade hero-bilder yoghurt
Innehåll kan visas genom att lyfta av locket
Mobilanpassade hero-bilder multipack
Attribut förstärkt on-pack på multi-pack

Pris

Produktionstid och pris beror på typ av förpackning och dekor. Kontakta fotostudion så får du prisförslag.

emailMejla förfrågan

Pris per bild Offert
Utförande Avgift Enhet
1 produktbild för mobilen offert bild
Redigering ingår
Kvalitetssäkring bild ingår
Uppladdning i Validoo MediaStore ingår

Så fotograferar vi för olika marknader

Vi följer riktlinjerna för olika målmarknader, vilket beskrivs i våra fotomanualer:

question_answerFotomanual dagligvaruhandeln

question_answerFotomanual Foodservice

question_answerFotomanual Norge

question_answerRiktlinjer Mobile Ready Hero Images