Det ska vara lätt att göra rätt när du vill lyckas med hög datakvalitet. Här hittar du en serie demofilmer som guidar dig igenom nyheterna i vår uppdaterade tjänst för kvalitetssäkring i Validoo.

Tjänsten släpps i ny kostym under våren 2021, men ta chansen redan nu att lära känna nya funktioner och vyer. Förberedelsen kommer hjälpa dig som användare att snabbt och enkelt komma igång.

Läs mer om den uppdaterade tjänsten

Demovideo

Fram till lansering postar vi regelbundet nya filmer på den här sidan.

  1. Introduktion – Så här fungerar kvalitetssäkring
  2. Bokning – Så bokar du kvalitetssäkring
  3. Varuprover – Olika varuprovstyper och dina förberedelser
  4. Efter bokning – Så åtgärdar du upptäckta problem
  5. Tips & Tricks – Så jobbar du smart och effektivt

Avsnitt 1: Introduktion

Välkommen på en guidad tur i gränssnittet för den uppdaterade tjänsten. Du får här en första smygtitt på några nya vyer och funktioner som är bra att känna till för både nya och erfarna användare.

Innehåll:

  • Ny vy: Mina Produkter
  • Tre typer av kvalitetssäkring
  • Kvalitetssäkringsregler
Introduktion till kvalitetssäkring i Validoo

Avsnitt 2: Bokning

Här lär du dig hur du bokar kvalitetssäkring för artiklar i vyn Mina Produkter. Och vi visar hur det går till att söka fram och filtrera artiklar. Vi visar hur du enkelt följer upp dina bokningar och ser vilken status de är i.

Innehåll:

  • Sortera, sök och filtrera artiklar
  • Boka olika typer av kvalitetssäkring
  • Varukorgen
  • Bokningshistorik

Avsnitt 3: Varuprover

I den här sessionen går vi igenom varuprov. Du får veta när du ska skicka in ett digitalt respektive fysiskt varuprov beroende på om du ska kvalitetssäkra produktinformation, mått eller streckkod.

Innehåll:

  • Varuprov baserad på kvalitetssäkringstyp
  • Digitalt eller fysiskt varuprov
  • Kvalitetssäkring av streckkod

Avsnitt 4: Vad händer efter bokning?

I den här sessionen går vi igenom steget efter att du har bokat kvalitetssäkring och skickat in ditt varuprov. Du får lära dig hur kontrollerna går till, hur snabbt du får återkoppling och hur du enkelt åtgärdar upptäckta problem.

Innehåll:

  • Kontrollen av dina varuprov och vad som händer vid problem
  • Kvalitetssäkring av artikelinformation och streckkoder
  • Åtgärda upptäckta problem

Avsnitt 5: Tips & Tricks

När tjänsten har varit i gång ett tag vill vi dela med oss av våra bästa råd för att du ska jobba så smidigt som möjligt i verktyget. I den här sessionen får du tips om allt från hantering av status till rapporter.

Innehåll:

  • Jobba smart med line extension
  • Håll koll på status
  • Göra allt på en gång, eller inte?
  • Jobba med rapporter och uppföljning
  • Kvalitetssäkra igen vid uppdateringar av artikelinformationen
Uppdaterad tjänst
Här kommer en demo-video under maj månad

Inför lansering av uppdaterad tjänst

Den uppdaterade kvalitetssäkringstjänsten är planerad att lanseras under våren 2021. Tjänsten blir en del av den moderna IT-plattformen för Validoo och ersätter Validoo Q-lab som tidigare var ett separat system.

Vad innebär förändringen för dig?

Syftet med uppdateringen är att skapa snabbare och enklare moment för kvalitetssäkring inför säljstart av din produkt.

Den största förändringen för dig kommer bli att lära känna de nya funktionerna och vyerna. Kvalitetssäkringsreglerna och processen för återkoppling kommer ske på samma sätt som tidigare.

Driftinformation

Lanseringen är tidsatt med hänsyn till processen för ECR Tidsfönster. Du kommer inom kort få mer detaljerad information per mejl och här på webben kring vad som gäller och vilket datum vi släpper tjänsten.

Inför övergången till ny tjänst kommer vi uppdatera regelbundet om allt som rör system, drift, upptid, nertid etc. på vår sida för driftinformation.

Vi finns här för dig

Det uppstår säkert en del frågor och funderingar i början. Vår Kundservice är redo och väl förberedd inför uppdateringen. Du når oss via mejl eller telefon alla vardagar.

Sorterad under: Guider