Ny kund

Snart kan du skicka information och bilder till dina återförsäljare/grossister. Följ bara stegen nedan för att  börja använda Validoo. 

1. Beställ/ange ett GLN(GS1-lokaliseringsnummer)

Ett GLN är ditt företags elektroniska identitet. För att skicka information måste du identifiera ditt företag med ett GLN-nummer och dina produkter med GTIN-nummer. Detta gör du enklast genom att beställa ett hos GS1. Vill du kolla upp om du redan har ett GLN kan du använda GS1:s nummerupplysning.

Skaffa ett GLN

2. Välj system

För att skicka produktinformation via Validoo till dina köpare behöver du ett system där du fyller i informationen digitalt. Det finns ett antal system som är verifierade och uppdaterade enligt GS1:s standard. Tänk på att det system du planerar att använda är anpassat eller har stöd för ditt sortiment.

Verifierade system

3. Teckna avtal med Validoo

När du har ditt GLN-nummer och bestämt dig för vilket system du ska använda, skapar du ett konto och beställer sedan de tjänster (Validoo Item, Validoo Q-lab, Validoo MediaStore och Validoo DataEntry) du vill använda. 

Teckna avtal